England i fotball-vm

I morgen spiller England det som for meg blir VMs mest spennende kamp til nå. Som veldig mange andre i Norge har engelsk fotball en spesiell plass, jeg vil mye heller se en Championship kamp mellom to lag jeg kjenner og bryr meg om, enn Real Madrid – Barcelona.

England står i fare for å ryke ut, og de må vinne mot Slovenia for å være garanterte å gå videre.

Jeg tror at en av de viktigste grunnene til at England har skuffet til nå er midtbanen. Wayne Rooney får ikke nok baller å jobbe med, og han blir nødt til å jobbe bakover for å bli involvert. Gerrard og Lampard spiller i veien for hverandre – de er like som spillertyper og begge to er vant til å være sjefen på klubblaget sitt.

Forsvaret har egentlig vært solid, hadde det ikke vært for en keepertabbe, så hadde England ikke sluppet inn mål til nå.

Jeg hadde valgt dette laget, hvis jeg hadde fått jobben til Capello i morgen:

(4-4-2 formasjon, slik gud mente fotball skal spilles)

Keeper:

David James – han er den mest erfarne keeperen i troppen. Det kommer til å trenges i morgen.

Forsvar:

Johnson, Upson, Terry, Cole – Terry og Cole er to ufordragelige mennesker, men gode spillere. Jeg tror Upson er den beste partneren som midtstopper og Glenn Johnson spiller på feil lag i Premier League, men er den beste høyrebacken i troppen.

Midtbane:

Lennon, Carrick, Gerrard, Cole – Vi trenger to gode vinger, og sentralt tror jeg Carrick kan komplementere Gerrard bedre enn de andre alternativene. Og, som Manchester United fan gjør det litt vondt, men Gerrard er bedre enn Lampard. Carrick er ikke den flashy spilleren som får mye skryt, men han gjør en god jobb for United, og den klubberfaringen kan bli veldig nyttig.

Spisser:

Rooney, Defoe

Rooney er selvskrevet og jeg hadde prøvd Defoe som partner, med muligheten til å sette inn Crouch som noe helt annet hvis det ikke funker.

Legg igjen en kommentar

