Nytt kamera

Jeg har tidligere skrevet om mitt søk etter nytt kamera – duellen mellom Nikon D90 og Panasonic GF-1.

Etter mye frem og tilbake falt valget til slutt på D90, med et lite håp om at Nikon etterhvert lanserer sitt eget speilløse systemkamera, som jeg kan bruke med all min eksisterende optikk.

Videosøkeren i Panasonic sine kameraer var mye dårligere enn jeg hadde trodd, det hadde blitt dyrere å kjøpe ny optikk og til slutt gjør den litt mindre sensoren at bokeh’en blir mindre spennende,  og det blir bittelitt mer støy.

Jeg kommer etterhvert til å legge ut noen bilder. Men jeg har fått et problem: Rawfilene fra kameraet er så store at den stakkars lille netbooken min sliter med å vise dem…

Legg igjen en kommentar

