Premier League 2010 – 2011

Jeg er mindre bekymret foran denne sesongen enn jeg har vært på en stund.

Manchester United hadde i fjor ligaens gjerrigste forsvar. Rio har fått hvilt seg i sommer. Vidic har signert ny kontrakt. Smalling er en spennende ny signering. Evra er verdens beste venstreback. Evans er om få år verdens beste midtstopper. Brown kunne ha vært det om han hadde fått være skadefri. Jeg kunne ha tenkt meg en ny høyreback, men noe må vi ha å klage på? Og vi har alltid en Da Siva på lager. Forsvaret er nok bedre i år enn i fjor.

Midtbanen er fremdeles god. Jeg håper Nani fortsetter fremgangen fra i fjor. Valencia er jo også ganske god, så vi har minst to klassiske vinger. Giggs og Scholes kommer nok fremdeles å spille en viss rolle, men på litt sikt, trenger de erstattere. Men det er en bekymring for fremtiden. Sentralt på midten har Fletcher og Carrick hatt lite å gjøre i sommer. Og jeg tror dette er sesongen Darron Gibson tar et stort skritt fremover.

Angrepet er forsterket med mexicanske Chícharito, som heldigvis har fått et nummer med få tradisjoner. En såpass ung spiller trenger ikke det ekstra presset et 7 eller 10 tall bringer med seg. Rooney er revansjesugen etter et dårlig vm for England. Berbatov har sine kritikere. Jeg er ikke en av dem. Og dersom Owen scorer mot City i år som i fjor, er jeg fornøyd.

Treneren er i år, som i fjor, den beste de britiske øyene noen gang har fostret.

Jeg er faktisk også ikke så veldig bekymret for hovedrivalene i ligaen. Tottenham kommer til å få det tung med liga og champions league. Arsenal er som vanlig et trussel, men her er jo lagets talisman halveis til Barcelona allerede. Chelsea har mistet Joe Cole. Carvallio snakker om at han drømmer om Real. Ligaens kanskje største anus, Drogba, er nyoperert. Og drømmer om Real.

Manchester City er en massiv, massiv klubb. De greier som regel å kødde ting til for seg selv. Uansett hvor stor bankkontoen er. Aston Villa mister som regel alltid de største stjernene foran hver sesong. Denne gangen er det Milner som nok reiser. Av de resterende lagene, er det kanskje Everton som kan ha størst sjanse til å klare 4. plassen.

Ingen bekymringer? Joda, det er noen: På litt sikt trenger vi ny manager, ny keeper, nye eiere. Det er dessverre også en stund siden draktene var skikkelig fine. Heldigvis er de klassiske rødt/svart/hvitt fargene vanskelige å ødelegge skikkelig.

2 thoughts on “Premier League 2010 – 2011

Legg igjen en kommentar

