Sir Alex Ferguson

The Guardian i England rapporterer at Sir Alex kanskje har løyet om at Rooney har hatt en ankelskade denne sesongen. I følge avisen så har Rooney trent hver dag og ikke hatt fysiske problemer.

Er det egentlig noen stor sak at Ferguson beskytter spillerne sine mot ubehagelige spørsmål fra pressen? At han omtrent er villig til å gå over lik for å beskytte sine egne? Det er ikke første gang, og det er ikke siste gang.

Rooney har vært langt borte fra toppformen så langt i denne sesongen. Det er ikke første gang han har slitt med formen. Denne gangen tipper jeg at det er utenomsportslige distraksjoner som gjør at skuddene ikke sitter som de skal.

Jeg ser ikke problemet med at Ferguson foretrekker å skylde på en fantom-ankelskade i stedet for horer og aviser. Jeg synes derimot det er litt rart at Rooney tør å snakke sin sjef mitt i mot.

I England sier man at class is permanent, form is temporary. Wazza kommer garantert sterkere tilbake for United senere. Jeg er ikke bekymret for det.

Legg igjen en kommentar

