Ny mobil

Jeg trenger ny mobiltelefon.

Mine krav er som følger:

  1. Trykkskjerm
  2. QWERTY tastatur
  3. 3,5mm plugg

Kameraet er totalt uinteressant, uansett hvor «bra» det blir, så blir jeg bare frustrert over dårligere kvalitet enn det jeg er vant med fra DSLR.

Jeg har sett meg ut følgende alternativer:

  • Nokia E7: 
    • Hver gang jeg har hatt et annet merke og kommer tilbake til Nokia, er det som å komme hjem.
    • Symbian^3 er ikke verdens mest sexy os.
    • Kanskje litt dårlig utvalg av apps. Spesielt bekymringsverdig at det rapporteres at N8 mangler Podcast app.
    • Ikke på markedet enda
  • Palm (HP) Pre2.
    • Kul telefon ingen andre har
    • Utrolig smidig os
    • Dårlig utvalg av apps, kanskje det blir bedre med HP i ryggen?
    • Ikke på markedet enda
    • Kommer kanskje ikke til Norge via offisielle kanaler
  • Nokia N900
    • Monster telefon som kan det meste
    • Litt gammel
    • Er på markedet
    • Meego dualboot på vei
  • HTC 7 Pro
    • Windows Mobile 7 …. hmmm
    • Bra Exchange integrasjon
    • Ikke på markedet enda
  • Sony Xperia X10 Pro
    • Android – skulle være nok av apps
    • Liten telefon, som er kult
    • Liten skjerm, som ikke er kult
    • Er ikke helt sikker på om jeg liker Android
    • Er tilgjengelig
  • HTC Desire Z
    • Android
    • God skjerm
    • Ikke på markedet enda

Akkurat nå heller jeg mot Nokia E7. Men jeg er litt redd for å være en av betatester early adopterne til Nokia. Og jeg er utålmodig. Mulig jeg ender opp med en av de andre over der.

Hvis du har erfaring med en av dem, tar jeg imot tips!

One thought on “Ny mobil

  1. Tilbaketråkk: Ny mobil, sammenligning « A ViewPoint of View

Legg igjen en kommentar

