Nobby Stiles

Det er totalt to engelskmenn i historien som har vunnet VM og den gjeveste Europacupen. Begge to gjorde dette i 1966 og 1968. Da sier det seg selv at de to er tidligere Manchester United spillere: Sir Bobby Charlton og Nobby Stiles.

Nobby Stiles bestemte seg for å selge sine to høyesthengende medaljer, for at sønnene skulle få en bonus av pengene.

Dersom min far hadde de to medaljene, tror jeg jeg heller ville hatt medaljene enn pengene, men jeg respekterer Nobby’s beslutning.

The Daily Telegraph rapporterer at medaljene nå kommer til å havne det stedet de kanskje hører nest mest hjemme – under The North Stand på Old Trafford, på Manchester United museet. Vinnerne av auksjonen av medaljene ble nemlig verdens beste fotballklubb.

Det var veldig hyggelig å se at Manchester United la nok penger på bordet til å sette ny rekord for å få medaljene hjem. Jeg håper Nobbys tre sønner får seg en bedre middag, og et fint liv med pengene. Totalsummen for de to medaljene ble £237.000

Det er fint å se at det enda banker noen gode fotballhjerter i Manchester United.

Legg igjen en kommentar

