Barcelona – Real Madrid

Barcelona tok fotballen til et nytt nivå! hyler VG i dag.

Jeg er fotballinteressert. Men jeg bryr meg allikevel ikke om hvordan de to store lagene i Spania gjør det når de spiller mot hverandre. De 90 minuttene det hadde tatt å se den kampen (pluss pause og ekstratid) gadd jeg ikke å sette av. Det hadde jeg heller ikke gjort om jeg hadde kunnet sett kampen uten å betale.

For meg er FC Barcelona laget for de katalanske nasjonalistiske hyklerne. Det er de som liksom spiller uten reklame på drakten (Men har du sett størrelsen på Nike swooshen?!) FCB er der Gerard Pique gikk når han reiste fra Manchester United.

Real Madrid? Francos favoritter! Gamelfascistene fra Madrid kan du ihvertfall bare beholde for meg. Det er her vi solgte Christiano Ronaldo. Og Ruud. Og Judas.

Siden dette begge to er lag jeg ikke bryr meg om, og egentlig ikke kjenner noe særlig til, så ville jeg mye heller sett to tilfeldige engelske championship lag spille mot hverandre. Det er større sjangse for at jeg kjenner historiene til lagene, og at det er spillere og lag jeg bryr meg om.

I kveld ser heller jeg frem til å sprekke bobler.

Legg igjen en kommentar

