Kollektivtrafikk i et rødgrønt perspektiv…

Eirik Faret Sakariassen har blogget om bussprisene. Mitt svar til hans innlegg, som omhandler grunnene til at buss ikke er et reelt alternativ for meg, ble besvart med et litt tørt og spydig svar.

Sannheten er følgende: Bussrutene fra Stavanger til Forus, som for meg er henholdsvis bosted og arbeidsplass er lagt opp til at det er enkelt hvis du jobber fra ca.08:00 til ca. 16:00, og aller helst jobber på Statoil Øst. For meg foreslår Kolumbus.no at jeg skal bruke 1 time og 11 minutter på den turen. Når jeg bruker 13 minutter på å kjøre, er det et veldig enkelt valg.

Som en eller annen påpekte, det nytter ikke å stole på et bussselskap som velger på ta navn etter en fyr som prøvde å reise til India, men navigerte seg til Amerika.

Dette er ikke første gang jeg reagerer på SV representanter fra vårt fylke som ikke helt vil innse at kollektivtrafikk ikke passer for så veldig mange. Før valget i 2009 stilte Halleir Langeland til nettmøte hos aftenbladet.no, heldigvis er nettmøtet fremdeles tilgjengelig. Langeland, med en ung blogger på sin venstre skulder, fikk et spørsmål om bussrutene fra Sola.

Hallgeir svarer: Kjør til bensinstasjonen og kjøp sprit med det samme

Hallgeir Langeland på nettmøte

2 thoughts on “Kollektivtrafikk i et rødgrønt perspektiv…

  1. Tjihi. Hallgeir er en ganske arrogant fyr.

    Merkelig at ikke det svaret ble slått opp i avisene når det kom.

    • Hallgeir Langeland er en ganske harmløs fyr, tror jeg. Han er så langt ute på venstreving at han ikke tas alvorlig i sitt eget parti en gang.

      Heldigvis, spør du meg, han har en virkelighetsoppfatning som ikke akkurat stemmer med min.

Legg igjen en kommentar

