Fulle folk på film…

Aftenbladet.no rapporterer at Choco Boco på Stavanger kulturhus skal få lov til å servere alkohol inne i en kinosal.

Det var ikke gode nyheter.

Mitt viktiste prinsipp er at din frihet til å slå i luften slutter der min nesetipp begynner. Det betyr at det er helt greit at folk drikker alkohol dersom de ønsker det. Men ikke når det plager meg.

Og det er allerede nok forstyrrelser i en kinosal. Vi trenger ikke flere.

Det største problemet tror jeg ikke kommer fra 18-19 åringer. Det er nemlig de som går ofte på kino, og vet hvordan man skal oppføre seg. Jeg frykter 50-60 år gamle damer med 3 glass rødvin innabords. De som allerede oppfører seg som om de er hjemme i stuen når de ser film, og konverserer med sine venninner.

Dette er en sak der jeg er enig med Kristelig Folkeparti OG Sosialistisk Venstreparti. Og det er litt ekkelt.

2 thoughts on “Fulle folk på film…

  1. Her tror jeg den liberale ryggmargsrefleksen din bommer litt. Tanken din er unektelig god, og prinsippet om at min frihet slutter der din begynner er vi helt enige om. Problemet er du her forbyr noe fordi du ikke liker det (bråkete damer på kino), ikke fordi det egenlig går utover din frihet (du er ikke nødt til å være der, du kan gå på en alkoholfri visning eller kino, du kan se filmen hjemme om du vil, osv.). Do you stand corrected?

    • Alle andre vil forby ting de ikke liker, så hvorfor ikke meg?

      Men fra spøk til 9mm pistol: Jeg betaler kinoen en liten sum penger for å få en opplevelse, og den opplevelsen er film forhåpentligvis bedre enn jeg opplever den hjemme.

Legg igjen en kommentar

