Bilder i aviser

Som de fleste vel har fått med seg, er FrPs ordførerkandidat i Stavanger, tiltalt for diverse utuktige handler.

Jeg har ikke tenkt å mene noe om dette, men jeg konstaterer at man er uskyldig til man er dømt, og at det ikke er første gang et sentralt medlem i FrP blir tatt med buksene nede. Pun intended.

Det er mediedekningen jeg har bitt meg merke i. Jeg har fulgt dekningen i fire nettaviser: VG, Dagbladet, Aftenbladet og Rogalands Avis. Alle fire trykker flere forskjellige bilder av den tiltalte. Tre nettmedier velger å trykke bilder av den tiltalte alene. En nettavis, Dagbladet, trykker bilder av Hr. Birkedal enten rett foran en stor FrP logo, eller sammen med de mest kjente medlemmene av partiledelsen. Dersom man skulle være i tvil om hvilket parti tiltalte tilhører, regner jeg med.

Det er nesten som om den ene avisen har en politisk agenda, mens de tre andre kun er interessert i nyhetsformidling.

Klippet fra nettaviser

Nettaviser om Trond Birkedal, fra venstre: Dagbladet, Dagbladet, VG, Rogalands Avis, Stavanger Aftenblad

Legg igjen en kommentar

