Bilfri fiasko i Stavanger

I dag gikk jeg en tur til Stavanger sentrum tidlig på ettermiddagen. Det regnet. I sentrum var det mindre folk enn normalt på en søndag.

De eneste åpne butikkene var i kategorien McDonalds eller Narvesen. Bilfri dag hadde altså ikke ført til noe som helst i sentrum.

Litt senere på ettermiddagen hadde jeg et ærend jeg var nødt til å bruke bil for å utføre. Det var ganske klart og tydelig at jeg ikke var den eneste som måtte bruke bil i dag. Det var ikke så veldig hyggelig å se at politikerne våre valgte å bruke store ressurser på å utkommandere både politi og kommuneansatte for å sørge for å gi trafikken i Stavanger infarkt akkurat denne dagen.

Køen bak meg

Køen bak meg

Køen foran meg

Køen foran meg

Køen strakte seg langt i alle retninger. Dette beviser atter en gang:

1) Privatbilen er en nødvendighet, ikke en luksus.

2) Det nytter ikke å tvinge vanlige mennesker til å være politisk korrekte når virkeligheten er at det rett og slett ikke er mulig.

Aftenbladet.no ser ut til å indikere at jeg ikke var den eneste som var lettere frustrert i dag.

Legg igjen en kommentar

