Wikipedia, raskere på avtrekkeren enn BBC

Det er ganske fascinerende, synes ihvertfall jeg:

Klokken 11:00 leste Torbjørn Jagland opp hvem som hadde vunnet årets Nobels Fredspris.

Klokken 11:02 var den engelske wikipedia artikkelen om Ellen Johnson Sirlief oppdatert med at hun har vunnet 1/3 av årets pris.

Klokken 11:06 ble news.bbc.co.uk oppdatert med den samme informasjonen.

Når det gjelder årets vinnere, så må jeg innrømme at det er tre navn som er ganske nye for meg.

Og det betyr at årets pris går til tre mennesker og saker som har fått ny, og så lang jeg kan se, velfortjent, oppmerksomhet. Som igjen betyr at jeg synes årets utdeling er god.

Du kan lese mer om de to vinnerne, Tawakel Karman og Leymah Gbowee, ved å trykke på navnene deres.

Legg igjen en kommentar

