Litt informasjon til Kjell Inge Røkke

Jeg vet ikke helt om Kjell Inge Røkke er en av mine lesere, men jeg har ikke beviser for at han ikke er det.

I tilfelle han leser, har jeg samlet litt data som sammenligner Molde Fotballklubb og Aston Villa FC:

Aston Villa Molde FK
Liga Premier League Tippeligaen
Stadion Villa Park Røkkeløkka
Tilskuerkapasitet 42788 11157
Ligatitler 7 1
Europacuptitler 1 0
Kjente storklubber de møter Manchester United, Chelsea, Arsenal, Everton Rosenborg, Viking, Lillestrøm
Røkke ser ut til å forvente absolutt lojalitet fra treneren i Molde, men klubben viser ikke nødvendigvis like stor lojalitet tilbake. Siden 2001 har Molde hatt følgende trenere for førstelaget: Gunder Bengtsson, Odd Berg, Reidar Vågnes, Bosse Johansson, Arild Stavrum, Kjell Jonevret, Uwe Rösler og Ole Gunnar Solskjaer. 11 trenere på 8 år betyr at de i snitt får 1,375 år. Hver gang det har gått litt dårlig, er som vanlig, treneren den første som får sparken.
Dersom Røkke hadde vært kaptein på en liten sjark, og hadde fått tilbud om kapteinsjobben på en stor tankbåt, så tror jeg ikke han nødvendigvis hadde takket nei til forfremmelsen…
Hadde han eid sjarken, så håper jeg ikke han hadde bestemt seg for å senke båten med  mus og menn, bare fordi kapteinen takket ja til den samme forfremmelsen…
Legg igjen en kommentar

