Verdien av penger

Dr. Scott Sumner, økonom ved Bentley University i USA, er en av de mest leste bloggerne om økonomi i verden. Han får også stadig mer innflytelse på hva som skjer i verden rundt oss, fordi hans ideer om «Market Monetarism» ser ut til å stemme ganske godt med verden rundt oss.

Et av mine favorittblader, Foreign Policy, plasserte ham på 15. plass over verdens mest innflytelsesrike tenkere i 2012. Det er ganske imponerende, som de sier selv, han er en blogger fra et relativt lite universitet som ikke har publisert en berømt bok.

The Money Illusion ser det ut som om han har tenkt å gå gjennom det han ser som mest grunnleggende på nytt. Jeg kommer til å følge nøye med.

Jeg vet allerede nå at det nok er noen av mine faste lesere som allerede har bestemt seg for hva de synes om Dr. Sumner, selv om de ikke har lest ham, og spesielt ikke hans avsnitt om at det er absurd å måle verdien på penger i forhold til et «sjeldent, men tungt gult metall»

Jo mer jeg leser om NGDP targeting, jo større fan blir jeg.

Legg igjen en kommentar

